AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

ik raak niet uit textmode

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timonstilo

BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 4:02 pm    Onderwerp: ik raak niet uit textmode Reageren met citaat

Ik heb de ati driver proberen te installeren, dit was gelukt en er stond in de tut dat ik mijn computer moest herstarten of x (ofzo) afsluiten door op alt, ctrl en backspace de duwen. Ik deed (alt...) en toen ging hij over in textmode en kon ik bijna niets meer doen. Ik heb mijn computer dan herstart maar ik kom telkens in textmode :s. Het enige wat ik kan doen is mijn login en paswoord invullen(ik kan geen commando's, ik ben daar te nieuw voor ). Hoe kan ik nu terug op mijn desktop raken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rinse
Crewlid

BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 11:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

na het inloggen kun je met het commando startx proberen de grafische omgeving te starten.

Verder verschilt het instellen van linux nogal per distributie, dus is het van belang dat je even meldt welke distributie je gebruikt.
Laurens

BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 11:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bij de meeste distro's die ik om zeep geholpen had hielp het door

startx -- :1

te typen, en als er nou een foutmelding komt, plaats meteen naast de dingen die Rinse al vroeg ook ff je xorg.conf, dan kunnen we 'm hier ter plekke aanpassen.

*edit: omdat je zegt nog nieuw te zijn met Linux: xorg.conf is een tekstbestand, en de exacte plaats is:

/etc/X11/xorg.conf

Mocht het zijn dat je nog een oudere distro gebruikt, dan zal het één van de volgende zijn:

/etc/X11/XF86Config
/etc/X11/XF86Config-4

Deze kun je eenvoudig met een tekst editor als Kwrite of Kate openen en zo op het forum tussen de [ code] en de [/ code] plaatsen (maar dan zonder die spaties)
Terug naar boven
quick30

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 11:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Laurens schreef:
...
Deze kun je eenvoudig met een tekst editor als Kwrite of Kate openen en zo op het forum tussen de [ code] en de [/ code] plaatsen (maar dan zonder die spaties)
Anders:
1. bij het maken van het antwoord op het forum de inhoud van xorg.conf kopieren;
2. klik op de knop Code;
3. plak de inhoud van xorg.conf;
4. klik op de knop Code (deze is dan zichtbaar als *Code).
5. antwoord controleren, afmaken en verzenden.
http://counter.li.org. #424925
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: