AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

tar in shell probleem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Programmeren en Scripten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
garfield

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2009 4:05 pm    Onderwerp: tar in shell probleem Reageren met citaat

Ik heb een klein scriptje geschreven dat door crontab in Linux dagelijk uitgevoerd wordt. Het script wordt ook iedere dag uitgevoerd alleen krijg ik niet alle bestanden uit deze directory in mijn tgz file ... run ik het commando manueel in terminal dan krijg ik wel alle bestanden in een tgz.
Wat doe ik fout?

Code:
#!/bin/sh
sudo echo "===================================================================" >> /backup/backup.log
sudo echo "BACKUP OP $(date)" >> /backup/backup.log
sudo echo "===================================================================" >> /backup/backup.log
sudo echo "--> BEGIN aanmaak directory: /backup/`date +%Y%m%d`" >> /backup/backup.log
sudo mkdir /backup/`date +%Y%m%d`
sudo echo "--> EINDE aanmaak directory: /backup/`date +%Y%m%d`" >> /backup/backup.log
sudo echo "--> BEGIN MySQL-dump in: /backup/`date +%Y%m%d`/backup.sql" >> /backup/backup.log
sudo mysqldump --add-drop-database --add-drop-table --complete-insert --dump-date --hex-blob --password=pasw --databases joomla useractions > /backup/`date +%Y%m%d`/backup.sql
sudo echo "--> EINDE MySQL-dump in: /backup/`date +%Y%m%d`/backup.sql" >> /backup/backup.log
sudo echo "--> BEGIN aanmaak gzip /backup/`date +%Y%m%d`/backup.tgz" >> /backup/backup.log
sudo tar cvzf /backup/`date +%Y%m%d`/backup.tgz /var/www
sudo echo "--> EINDE aanmaak gzip /backup/`date +%Y%m%d`/backup.tgz" >> /backup/backup.log
sudo echo "" >> /backup/backup.log
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2009 4:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het sudo commando laat zich doorgaans niet vanuit een batch draaien, tenzij je /etc/sudoers daarvoor hebt aangepast.
Je kunt ook de environment dumpen om te kijken of er dingen wel/niet in staan.
Je kunt alle >>/backup/blah weglaten als je aan het begin zet:
Code:
exec >>/backup/blah
Met
Code:
exec >>/backup/blah 2>&1
krijg je ook alle foutmeldingen in je log.
Terug naar boven
garfield

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2009 4:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
Het sudo commando laat zich doorgaans niet vanuit een batch draaien, tenzij je /etc/sudoers daarvoor hebt aangepast.
Je kunt ook de environment dumpen om te kijken of er dingen wel/niet in staan.
Je kunt alle >>/backup/blah weglaten als je aan het begin zet:
Code:
exec >>/backup/blah
Met
Code:
exec >>/backup/blah 2>&1
krijg je ook alle foutmeldingen in je log.

Inderdaad, ik heb overal de sudo verwijderd en de >> /backup/backup.log vervangen door exec >> /backup/backup.log 2>&1
Eveneens heb ik, omdat ie dan begon te klagen over de foutmelding
tar: Removing leading `/' from member names
een P toegevoegd aan de tar optie en de v in de tar uitgegooid en alles werkt nu perfect.

Topic closed!
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2009 9:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

garfield schreef:
Eveneens heb ik, omdat ie dan begon te klagen over de foutmelding
tar: Removing leading `/' from member names
een P toegevoegd aan de tar optie in de tar uitgegooid en alles werkt nu perfect.

Deze wijziging zou ik heroverwegen. Het heeft alleen maar voordelen als de path names niet absoluut zijn want dan kun je te allen tijde restoren op een willekeurige plek in je file system.
Bijvoorbeeld, ik restore vaak (een deel van) een backup in /var/tmp om iets terug te halen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Programmeren en Scripten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: