Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fred
Geregistreerd op: 12 Jul 2006 Berichten: 11 Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
|
Geplaatst: Vr Nov 19, 2010 7:58 pm Onderwerp: Kubuntu 10.10 scherminstellingen |
|
|
Beste leden,
Ik heb het volgende probleem met Ubuntu en Kubuntu.
Beide distro's draaien in een virtuele box van oracle en beide hebben het probleem dat ik mijn scherm niet kan aanpassen, het is alleen maar op 800x600 te zetten.
Ook heb ik Mandriva in een virtuele box draaien en hier heb ik geen probleem mee.
Ik heb een laptop van HP met alles er op en aan.
Wie heeft voor mij de oplossing?
Ik geef de voorkeur aan Kubuntu omdat ik hiermee ook mijn treinbaan kan besturen.
Alvast bedankt,
Gr,
Fred |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Nov 20, 2010 2:10 am Onderwerp: |
|
|
Bij virtualbox moet je even de linux-extensies installeren, zodat het schermgrootte (en andere zaken) beter op de virtuele wereld wordt afgestemd. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Fred
|
Geplaatst: Za Nov 20, 2010 4:30 pm Onderwerp: Scherm aanpassen |
|
|
Rinse schreef: | Bij virtualbox moet je even de linux-extensies installeren, zodat het schermgrootte (en andere zaken) beter op de virtuele wereld wordt afgestemd. | Beste Rinse, dat wil ik best doen maar kan je mij ook vertellen waar wat en hoe ik heb overal gekeken maar kan hierover niets vinden. Wat vreemd dat Mandriva dan wel in een keer goed draait.
Alvast bedankt voor je reactie,
Fred |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Zo Nov 21, 2010 3:15 am Onderwerp: |
|
|
waarom kun je overigens wel met kubuntu je treinbaan aansturen en niet met mandriva?
Verder lees je meer over de extensies die ik bedoel op
http://www.virtualbox.org/manual/ch04.html#id463025 _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Fred
|
Geplaatst: Zo Nov 21, 2010 11:32 pm Onderwerp: |
|
|
Beste Rinse,
het programma is geschreven voor Ubuntu en installeert zich ook automatisch hierin, in Mandriva is me dit niet gelukt het heeft ook de zelfde extensie (deb) als Ubuntu.
Waarschijnlijk zal er wel een manier zijn om het toch in Mandriva te installeren maar dat gaat me nog even te ver helaas maar dat komt misschien nog wel een keer.
Het programma heet overigens Rockrail.
Bedankt voor je info ik er snel mee aan de slag.
Groetjes,
Fred |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Ma Nov 22, 2010 2:33 am Onderwerp: |
|
|
rocrail is er ook voor mandriva.
Weliswaar niet op de website van rocrail (die kent inderdaad alleen ubuntu), maar gewoon in de softwarebronnen van mandriva zelf.
Met beetje mazzel installeer je rocrail zonder omhaal met het commando (als root) urpmi rocrail vanuit de terminal.
informeer ook eens bij onze collega's van mandrivaclub _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Nickname55
|
Geplaatst: Di Nov 23, 2010 12:31 am Onderwerp: Re: Scherm aanpassen |
|
|
Fred schreef: | Rinse schreef: | Bij virtualbox moet je even de linux-extensies installeren, zodat het schermgrootte (en andere zaken) beter op de virtuele wereld wordt afgestemd. | Beste Rinse, dat wil ik best doen maar kan je mij ook vertellen waar wat en hoe ik heb overal gekeken maar kan hierover niets vinden. Wat vreemd dat Mandriva dan wel in een keer goed draait.
Alvast bedankt voor je reactie,
Fred | Het venster waarin Ubuntu draait heeft bovenaan een menubalk met 3 of vier knoppen. Je moet de 2de hebben, in dat menu de onderste. Dacht ik ... Daarmee stop je een virtuele cd in de virtuele cd speler Vervolgens zal er wellicht automatisch een popup op scherm komen die vraagt of je de cd wilt openen ofzo ... Daar he je opzich niets aan, je moet met de console als root een .sh script uitvoeren. Dus sudo install.sh ofzo ...
Lees ook eens
http://www.rawcomputing.co.uk/linux/linuxtips8.html
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/virtualbox-instellingen/?action=printpage _________________ - Aopen H600B 350watt
- Asus P5RD1-V
- Intel Pentium P4 640 HT 3.2 Ghz.
- Corsair DDR-RAM 1024 MB
- Maxtor 250 GB SATA
- Apacher Card Reader 14 in 1
- Plextor PX-750A
- Fedora 11 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Fred
|
Geplaatst: Wo Nov 24, 2010 11:25 pm Onderwerp: scherminstellingen met vbox |
|
|
Beste leden,
Bedankt voor alle goede raad ik ga ze allemaal proberen zodra mijn laptop weer werkt. met het installeren van de additions voor VBox is mijn windows om zeep geholpen. Wat er fout is gegaan weet ik niet maar ik moet wel weer opnieuw beginnen. Als het allemaal gelukt is laat ik dat wel even weten.
Veel linux plezier
Fred |
|
Terug naar boven |
|
 |
Fred
|
Geplaatst: Vr Dec 24, 2010 10:50 pm Onderwerp: scherminstellingen met vbox |
|
|
Beste leden,
Helaas gaat er bij mij telkens als ik de additions van Vbox installeer windows naar de knoppen.
Na een herstart van windows (vista) krijg ik een blauw scherm.
Ik denk er nu aan om dan maar te stoppen met Ubuntu en over te stappen naar Mandriva hier had ik geen problemen mee in de Vbox.
Ik ben helaas nog lang niet zo ver met Linux om vista voorgoed gedag te zeggen, komt misschien nog wel.
Groeten,
Fred |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Dec 25, 2010 3:04 am Onderwerp: |
|
|
je kunt ook gewoon een dualboot doen in plaats van te werken met virtuele omgevingen. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
|