Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
cwtol
|
Geplaatst: Do Nov 10, 2011 12:57 am Onderwerp: Studio Plus 9.3 in Ubuntu 11.10 Oneiric via Wine |
|
|
Ik heb nu, volgens de site van winehq.org Pinnacle Studio Plus 9.3 geïnstalleerd, alles is goed gegaan qua installatie, Hollywood FX doet het maar de snelkoppeling van Studio 9 start niet op. Alles instellingen staan wel goed, ook het opstartmenu.
Heb duidelijk op de winehq.org site gelezen dat versie 9 heel goed via Wine geïnstalleerd kan worden, de nieuwere versies zijn aldus deze site "garbage", versie 9 is "gold".
Waarom krijg ik dan het programma Studio 9 op het Bureaublad en in Dash niet opgestart, doch de andere bijgeleverde programma's wel?
Graag even advies. _________________ Linux bevalt beter dan Windows |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Nov 12, 2011 3:09 am Onderwerp: |
|
|
Je zou het commando uit de snelkoppeling kunnen kopieren en plakken in een terminal om te kijken of je in de terminal foutmeldingen krijgt die mogelijkerwijs er op wijzen waarom het programma niet start. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
cwtol
|
Geplaatst: Ma Nov 14, 2011 4:37 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip, Rinse, heb nu een hele Nederlanstalige handleiding van Cinelerra gedownload, heb al het nodige geprobeerd met Cinelerra en zo langzaam maar kom ik er wel, lijkt het me zelfs beter dan Pinnacle.
Het is nl. zo dat ik wel eens films met TV-viewer opneem en dan de reclames eruit wil trekken, om een volwaardige film te kunnen branden.
En dat deed Pinnacle leuk maar ook Cinelerra kan dat goed.
Hoe dan ook bedankt. _________________ Linux bevalt beter dan Windows |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Di Nov 15, 2011 1:55 am Onderwerp: |
|
|
voor wegknippen van reclames en dergelijke zou je ook eens kunnen kijken naar avidemux. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
cwtol
|
Geplaatst: Do Nov 17, 2011 12:33 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt, Avidemux is leuk om srt bestanden in te voegen in zo'n avi of mpg, maar qua beeldjes wegknippen gaat er toch echt niets boven cinelerra, als je dat kent, dat werkt een beetje "Pinnacle" achtig, een film in de viewer en daaronder alles in beeldjes die je naar hartelust kan schuiven naar een ander videospoor als de definitieve film (zonder reclames), echt heel handzaam, met Avidemux is het schuiven en schuiven en veel lastiger.
Voor de iets ervarener ex-Pinnacle gebruiker kan je echt Cinelerra met zijn mooie Nederlandse handleiding, die op het internet te krijgen is, aanraden.
In elk geval bedankt voor de moeite. _________________ Linux bevalt beter dan Windows |
|
Terug naar boven |
|
 |
|