Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
david1
|
Geplaatst: Za Apr 07, 2012 11:49 pm Onderwerp: iemand ervaring met ip camera's instalatie op ubuntu?? |
|
|
Ik heb al een tijdje een foscam FI8918W liggen en die wil ik graag installeren op me laptop waar UBUNTU op staat maar was er nog nooit aan toe gekomen.
Nou dacht ik dat vandaag "ff" te doen maar nee dus...
Eerst heb ik de makkelijke manier geprobeerd.
dat was door eerst Wine te installeren en dan de software cd-rom van foscam.
nu is die installatie goed verlopen en zie ik ook het icoon van dat programma op het bureau blad staan.
Maar als ik daarop dubbel klik of voor openen kies gebeurd er niks. (waarom niet?)
Nou heb ik wat rond gespeurd en kwam bij zoneminder uit.
Heb ik dus geïnstalleerd maar verder dan dat kwam ik eigenlijk niet.
Er staat een boel uitleg over zoneminder op zoneminder.com maar ik snap er de balle van.
ik kan niet eens loggen...
Ik had gedacht dat het een makkie zou zijn.
met een http code inloggen, wat instellingen doen ect ect zoals je bij een router doet en huppa, maar krijg gevoel dat het niet zo blijkt te werken.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een beetje weten hoe ik dit ding aan de praat moet krijgen?
ps, ik ben een newbie op linux gebied dus beetje in kindertaal zou welkom zijn |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
|
Terug naar boven |
|
|
david1
|
Geplaatst: Zo Apr 08, 2012 12:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo, thanks voor je hulp, ik ben weer iets wijzer geworden
zou je me verder kunnen helpen?
ik heb dus gedaan wat je hebt verteld. dus:
stap 1: ik heb me dus ingeschreven en toen een pdf gebruiksaanwijzing gedownload.
vraag: ik heb daar overigens toch niks aan? want de pdf gebruiksaanwijzing gaat over het installeren van de software cd-rom, maar die kan ik niet gebruiken als linux gebruiker lijkt me...
stap 2: de site van de verbeteringen van de upgrade snap ik niks van en geen idee wat ik moet doen.
|
|
Terug naar boven |
|
|
|