Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lex
|
Geplaatst: Zo Feb 07, 2016 11:06 am Onderwerp: wat is het verschil |
|
|
Beste lezers,
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum, en ook met Linux . Ik gebruik nu windows 10, maar wil graag Linux gaan gebruiken. Voor ik overstap op Linux zou ik graag willen weten of er verschillen zijn in command,s voor de distro`s, en kan je alle software die er beschikbaar is voor Linux op elke distro installeren.
lex. |
|
Terug naar boven |
|
 |
klodderzout
|
Geplaatst: Ma Feb 15, 2016 3:01 pm Onderwerp: |
|
|
_________________ Ben 57 jaar Sinds kort Linux Mint 17.3 Rosa gebruiker. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Okt 08, 2016 11:39 pm Onderwerp: Re: wat is het verschil |
|
|
lex schreef: | Beste lezers,
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum, en ook met Linux . Ik gebruik nu windows 10, maar wil graag Linux gaan gebruiken. Voor ik overstap op Linux zou ik graag willen weten of er verschillen zijn in command,s voor de distro`s, en kan je alle software die er beschikbaar is voor Linux op elke distro installeren.
lex. |
Hallo Lex,
Commando's zijn in principe hetzelfde, je hebt wel dat sommige zaken specifiek zijn voor een bepaalde distributie. Maar dat betreft vooral systeemonderhoud en dergelijke.
Software is niet voor elke distributie beschikbaar. Opensource software in 99% van de gevallen wel, omdat je die eventueel zelf kunt compileren. Maar software die niet opensource is wordt in bepaalde gevallen alleen geleverd met een installatiepakket bedoeld voor een beperkt aantal distributies. Je kunt dan nog wel via omwegen de software draaiende krijgen, maar dat is met wisselend succes.
Kies je voor mainstream distributies, zoals opensuse of ubuntu, dan zul je merken dat alle software op eenvoudige wijze is te installeren. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|