AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kernel tweetraps-raket boot

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Programmeren en Scripten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RonaldV

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 2:03 pm    Onderwerp: Kernel tweetraps-raket boot Reageren met citaat

Wie weet of het volgend mogelijk is :
Ik boot met grub via nfs van een rethat 7.2 server een kernel met versie 2.60 Hierbij heb ik ook een werkende ram-disk die met initrd geladen wordt. Ik kan via een nfs mount weer op de RH server terecht komen. Zou ik daarvandaan opnieuw een kernel ( 2.4.33.1) met bijbehorende ram-disk kunnen laden die dan geactiveerd kan worden om diverse hardware matige test uit te voeren op de target machine.

Ik wil dus een hardware test uitvoeren met een kernel 2.4.33.1 ,die niet kan booten via nfs, maar wel gebruikt wordt in al onze target systemen. De kernel 2.60 gebruik ik omdat deze wel via nfs kan booten. We gebruiken versie 2.60 al voor floppy. cd en usb boot.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
RonaldV

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2007 8:00 am    Onderwerp: Kernel tweetraps-raket boot Reageren met citaat

Ik heb al een oplossing gevonden. Ik heb de configuratie file van de 2.4.33.4 gevonden zodat ik er ramdisk support bij kon stoppen. Nu kan ik booten met deze versie om te testen, terwijl dezelfde versie nu ook op de uiteindelijke targets geplaatst kan worden. Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Programmeren en Scripten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: