Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
t'web Gast
|
Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 8:47 pm Onderwerp: |
|
|
flamebait verwijderd [pam] |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 9:04 pm Onderwerp: |
|
|
Hmm, ik host mijn websites bij een provider die Gentoo op zijn webservers gebruikt _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
|
t'web Gast
|
Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
flamebait verwijderd [pam] |
|
Terug naar boven |
|
|
pam Crewlid
|
Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 9:57 pm Onderwerp: |
|
|
Jammer dat je maar blijft trollen...
Ik heb toch duidelijk gevraagd om daarmee op te houden en vraag het niet nog een keer, verder getroll van jouw kant wordt van nu af aan gewoon verwijderd. |
|
Terug naar boven |
|
|
t'web Gast
|
Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 10:19 pm Onderwerp: |
|
|
Gelieve mijn account volledig te wissen graag op dit forum. |
|
Terug naar boven |
|
|
boudewijn
|
Geplaatst: Vr Dec 14, 2007 10:42 pm Onderwerp: |
|
|
doet men niet aan, slecht voor de consistentie van de threads.
je gooit ze zelf maar leeg _________________ Admin in ruste.... (powered by Boudewijn Ector ICT)
heb nu een forum op:
www.gentoo-forum.nl |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Dec 15, 2007 1:16 am Onderwerp: |
|
|
hij staat als [gast] geklassificeerd, dus kan met die gebruikersnaam niets meer uithalen op dit forum. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
|
ronwessels
Geregistreerd op: 27 Nov 2007 Berichten: 102 Woonplaats: Heerhugowaard
|
Geplaatst: Za Dec 15, 2007 1:18 pm Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik eigenlijk 3 os-sen. Meerdere os-sen leer je ook van.
Op mijn laptop gebruik ik Ubuntu. Deze dis. kon meteen werken met mijn draadloze verbinding. Vandaar eigenlijk. Ubuntu heeft verder weinig bronnen nodig. De laptop heeft daardoor de functie voor mijn emails, adressen en msn en fora. Werkt snel en altijd.
Verder heb ik nog een oud beestje. Athlon 800, 750 mb geheugen en een 8 jaar oud asus moederbordje. Daar staat mijn webserver op. Die kan je erg makkelijk installeren, bijhouden en beveiligen met Opensuse 10.3. Je kan er gemakkelijk nog meer servers op draaien, maar die heb ik nog niet nodig. Je kunt ze met opensuse eenvoudig installeren. Werkt prima!
Daarnaast heb ik nog een stand-alone. Mijn beste machine. Daar staan meerdere distro's op. Daar experimenteer ik dan ook mee. Daar moet dan natuurlijk ook xp op. Ik, en de kinderen, willen blijven gamen. Maar daar staat ook opensuse op om o.a. compiz e.d. uit te proberen. Kubuntu staat er op en als er iets nieuws uitkomt, probeer ik dat daar ook op. Dat kan veilig als je voor xp en je datadisk een aparte schijf aanschaft en je experimenteer distro op ook weer een aparte schijf installeert. Via grub kan je dan switchen.
Ik denk, tot slot, dat als je de juiste distributie zoekt je tegenwoordig ook moet kijken wat je er mee wil. Linux gaat op maat.
1. Terminal aanhangers zullen blijven hangen bij bijvoorbeeld Gentoo. Nieuwelingen zijn snel over te halen op linux over te stappen als zij met Ubntu of openSUSE te maken krijgen.
2. Waarvoor gebruik je de distro? Om te werken gewoon (K)ubuntu. Hangt een beetje af van je configuratie of je kubuntu of ubuntu moet gebruiken.
3. Opensuse is voor het grote werk. Daar zit gewoon zoveel in dat je daar niet omheen kan. Ook voor de nieuwe gebruikers is het erg makkelijk. Alles kan m.b.v. een GUI. Repositories zijn makkelijk in te voeren en aan en uit te zetten. 10.3 is ook sneller geworden dat voorgaande versies. Met al die servers erin is openSUSE eigenlijk de grote concurrent van Microsoft. Niet alleen het kantoorwerk, maar ook de servers zijn aanwezig. Je hebt niet eens de nieuwe Homeserver van Microsoft nodig. |
|
Terug naar boven |
|
|
kage
|
Geplaatst: Za Dec 15, 2007 6:14 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn dagelijkse Linux is Opensuse.
Voor het eerst heb ik in 2001 kennis gemaakt met Suse 6.1 met KDE 1
Ik ben een typische gebruiker, niet zo eentje die helemaal tot aan het gaatje gaat om Linux te doorgronden. Tuurlijk heb ik in de loop der jaren veel geleerd maar het moet binnen grenzen werkend gemaakt kunnen worden.
in 2003 heeft Mandrake me heel voorzichtig overgehaald naar Linux maar vlak daarna was het weer Suse die erop stond. Nog eenmaal heeft een andere distro (Mepis) gedurende een jaar op mijn werkmachine gestaan maar eind 2005 was het toch weer de charme van Suse die heeft gezorgd dat ik er dagelijks mee werk. (Zakelijk en privé)
In de afgelopen periode heb ik heel veel verschillende distroos uitgebreid uitgeprobeerd maar op een of andere manier "voelt" Suse gewoon zo goed en robuust aan. Geen enkele andere distro heeft me kunnen verleiden er langer dan een week mee te werken.
Suse 10.3 draait op mijn laptop, mijn desktop en op mijn rommelmachientje. Ik vermoed dat dat de komende tijd ook nog even zo blijft.
groet
kage |
|
Terug naar boven |
|
|
mrleejohn
|
Geplaatst: Vr Dec 28, 2007 1:08 pm Onderwerp: |
|
|
Op mijn desktop staat ubuntu. Op mijn servers centos.
Verder gebruik ik opensuse, freebsd, debian, clarkconnect, knoppix, backtrack, pendrivelinux, netware, xp, vista, opensolaris. |
|
Terug naar boven |
|
|
nobody
|
Geplaatst: Za Dec 29, 2007 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
Citaat: |
Verder gebruik ik opensuse, freebsd, debian, clarkconnect, knoppix, backtrack, pendrivelinux, netware, xp, vista, opensolaris.
|
dat is nogal wat
ik heb laatst, naast Gentoo mar eens opensuse 10.3 geiinstalleerd. het ziet er idd mooi uit _________________ Wat is de wereld toch klein... |
|
Terug naar boven |
|
|
mrleejohn
|
Geplaatst: Za Dec 29, 2007 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
Testen doe ik veel virtueel. Maar het genoemde spul gebruik ik ook echt.... the right tool 4 the right job. _________________ www.mrleejohn.nl ...sinds 1997 |
|
Terug naar boven |
|
|
FrankVdb
|
Geplaatst: Ma Jan 14, 2008 12:50 am Onderwerp: |
|
|
Meneer Jansen schreef: | Zoals je misschien wel weet ben ik nogal van de multimedia (MM) op mijn Linux bak. En vooral MM apps moeten, wat mij betreft, zo nieuw mogelijk zijn want hoe nieuwer hoe beter de ondersteuning van allerlei media formaten. Da's voor mij erg belangrijk, vandaar dat ik op mijn desktop MM machine geen Debian meer heb, maar op mijn oude laptop wel ("stable"!). |
Dan moet je zeker eens kijken wat Ubuntu Studio te bieden heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Laurens
|
Geplaatst: Ma Jan 14, 2008 6:46 pm Onderwerp: |
|
|
ronwessels schreef: | Met al die servers erin is openSUSE eigenlijk de grote concurrent van Microsoft. Niet alleen het kantoorwerk, maar ook de servers zijn aanwezig. Je hebt niet eens de nieuwe Homeserver van Microsoft nodig. | In tegendeel. Microsoft heeft tegenwoordig de overhand in het bedrijf Novell dat SuSE fabriceert. Toen de heren van Novell de handtekening hadden gezet kwam Ome Bill gelijk met de opmerking "Nu zullen we aantonen dat Linux illegaal is" en moge het duidelijk zijn dat het voordeel slechts van één kant komt. |
|
Terug naar boven |
|
|
mrleejohn
|
Geplaatst: Ma Jan 14, 2008 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Microsoft heeft tegenwoordig de overhand in het bedrijf Novell dat SuSE fabriceert. | Klinkklare onzin!
Citaat: | en moge het duidelijk zijn dat het voordeel slechts van één kant komt. | Het voordeel tot nu toe is zelfs andersom gebleken... lees de news-sites er maar op na. Novell is nog steeds alles behalve pro-microsoft en heeft zeer goed geboerd bij die bewuste deal. De hele UNIX- en Linux-wereld heeft veel te danken aan Novell!!! _________________ www.mrleejohn.nl ...sinds 1997 |
|
Terug naar boven |
|
|
Elve
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 1:55 am Onderwerp: |
|
|
'k ben ook een beetje aan het rommelen met BeOS. _________________ Sinds 10-2006 eindelijk overgestapt op Linux (inmiddel OpenSuSE 10.3 op Pentium 2 en op Athlon XP).
Enige ervaring met PHP, opzetten van webserver, compileren kernel, oudere hardware, KDE 4, Xorg 7.3, allemaal onder SuSE.
Inmiddels professioneel (lees: betaald) PHP-programmeur. |
|
Terug naar boven |
|
|
pam Crewlid
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 3:26 am Onderwerp: |
|
|
Hmm dat is leuk, BeOS was mijn eerste non-windows/ms-dos OS
Doordat ik uiteindelijk de hardware ondersteuning te mager vond (ergens in '99 of 2000) ben ik naar linux gaan kijken en erbij blijven hangen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Laurens
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 8:26 am Onderwerp: |
|
|
mrleejohn schreef: | Citaat: | Microsoft heeft tegenwoordig de overhand in het bedrijf Novell dat SuSE fabriceert. | Klinkklare onzin!
Citaat: | en moge het duidelijk zijn dat het voordeel slechts van één kant komt. | Het voordeel tot nu toe is zelfs andersom gebleken... lees de news-sites er maar op na. Novell is nog steeds alles behalve pro-microsoft en heeft zeer goed geboerd bij die bewuste deal. De hele UNIX- en Linux-wereld heeft veel te danken aan Novell!!! | Ballmer: Linux schatplichtig aan Microsoft
Alleen van Microsoft's zijde wordt daarover gesproken. Die 440 miljoen die jaarlijks van M$ naar Novell wordt toegeschoven heeft ook een keerzijde. Voor niets gaat de zon op.
Citaat: | De Suse-maker heeft Microsoft in feite het bewijs verkocht dat Linux een schuld aan Redmond heeft, zo luidt de conclusie. |
Zoals eerder in het nieuws stond (dit kan ik zo snel niet terug vinden) had Steve Ballmer die uitspraak gedaan dat ze wel even zouden gaan bewijzen dat Linux microsoft codes bevat (niet ome Bill zoals ik eerder zei) maar verder klopt het verhaal gewoon. |
|
Terug naar boven |
|
|
mrleejohn
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 9:00 am Onderwerp: |
|
|
Ik kan me voorstellen dat die bewoording gebezigd wordt aan de kan van Microsoft ja. Mij gaat het er meer om wat de rest van de wereld en mn Novell erover zegt. Die zeggen iets heel anders... lijkt me iets relevanter dan de dagelijkse FUD van Microsoft. _________________ www.mrleejohn.nl ...sinds 1997 |
|
Terug naar boven |
|
|
Laurens
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 9:07 am Onderwerp: |
|
|
Ik hoop dat Novell die verplichting niet na hoeft te komen waar onze vriend Steve het over heeft, dan hebben ze iig wel een voordeel uit de deal, maar M$ kennende zal die wel weer rippen en strippen.
Het komt Microsoft goed uit dat Linux misschien illegaal gaat worden. Men heeft in de states een wet aangenomen dat Amerika gesprekken mag afluisteren naar het buitenland toe als het gaat om een mogelijke terrorrist, en nu is in Windows standaard al de mogelijkheid ingebouwd om af te luisteren, maar een Linux gebruiker kan als hij/zij het wil het systeem dusdanig dichtspijkeren dat geheime diensten er niet in kunnen, en dat is volgens de geleerden niet toegestaan |
|
Terug naar boven |
|
|
|