AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gezocht: webcams

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hansdegoede

BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2009 3:14 pm    Onderwerp: Gezocht: webcams Reageren met citaat

Hoi,

Korte intro: Ik ben al 10+ jaar een Linux ontwikkelaar en 5+ jaar Fedora contributer en ben de laatste 18 maanden voornamelijk bezig met het verbeteren van webcam support, ik ben de Auteur van libv4l (webcam ondersteunings userspace library) en co-author van gspca (generiek usb webcam driver framework in de kernel).

Zie ook:
http://hansdegoede.livejournal.com/

Om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk webcams goed werken onder Linux (er een groot verschil tussen herkend worden en goed werken), ben ik altijd op zoek naar (oudere) webcams om drivers en libv4l mee te testen (en te verbeteren waar nodig). Mocht je dus ergens nog een oude webcam hebben liggen waar je niks mee doet, dan zou ik zeer erkentelijk zijn als je deze zou willen doneren aan het Better Webcam Support project (ofwel aan mij).

Voor een lijst met webcams die ik al tot mijn beschikking heb voor testen (vrijwel allemaal zelf gekocht, begint een beetje dure hobby te worden) zie:
http://fedoraproject.org/wiki/Features/BetterWebcamSupport#Test_Plan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Laurens

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2009 9:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat