AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gezocht: webcams

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hansdegoede

BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2009 3:14 pm    Onderwerp: Gezocht: webcams Reageren met citaat

Hoi,

Korte intro: Ik ben al 10+ jaar een Linux ontwikkelaar en 5+ jaar Fedora contributer en ben de laatste 18 maanden voornamelijk bezig met het verbeteren van webcam support, ik ben de Auteur van libv4l (webcam ondersteunings userspace library) en co-author van gspca (generiek usb webcam driver framework in de kernel).

Zie ook:
http://hansdegoede.livejournal.com/

Om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk webcams goed werken onder Linux (er een groot verschil tussen herkend worden en goed werken), ben ik altijd op zoek naar (oudere) webcams om drivers en libv4l mee te testen (en te verbeteren waar nodig). Mocht je dus ergens nog een oude webcam hebben liggen waar je niks mee doet, dan zou ik zeer erkentelijk zijn als je deze zou willen doneren aan het Better Webcam Support project (ofwel aan mij).

Voor een lijst met webcams die ik al tot mijn beschikking heb voor testen (vrijwel allemaal zelf gekocht, begint een beetje dure hobby te worden) zie:
http://fedoraproject.org/wiki/Features/BetterWebcamSupport#Test_Plan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Laurens

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2009 9:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Da's een goeie zaak. Zulke mensen hebben we nodig in het land van Linux. Zelf gebruik ik al jaren geen webcam meer omdat ze mijn eerste en laatste webcam (was toen nog in het w98 tijdperk) op afstand is ingeschakeld en dat was best wel schrikken. Allright, zo'n stekker kan er natuurlijk ook uit Smile

Doe je alleen met echte webcams of ook met fototoestellen die als webcam gebruikt kunnen worden of telefoons met webcamfunctie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
hansdegoede

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2009 9:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Laurens schreef:
Da's een goeie zaak. Zulke mensen hebben we nodig in het land van Linux. Zelf gebruik ik al jaren geen webcam meer omdat ze mijn eerste en laatste webcam (was toen nog in het w98 tijdperk) op afstand is ingeschakeld en dat was best wel schrikken. Allright, zo'n stekker kan er natuurlijk ook uit Smile

Doe je alleen met echte webcams of ook met fototoestellen die als webcam gebruikt kunnen worden of telefoons met webcamfunctie?

Das zeker schrikken!

Ik werk ook aan het ondersteunen van digitale camera's die ook als
webcam gebruikt kunnen worden. Naar mijn weten zijn er geen telefoons die direct als webcam gebruikt kunnen worden, maar dat
kan ik mis hebben (heb ik me nooit in verdiept).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Laurens

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2009 9:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik wat tegenkom in de buurt (rommelmarkten, etc) zal ik aan je denken Smile

Bdw heb je ook ervaring met de Zolid DVD maker? Daar ben ik al tijden voor aan het zoeken naar drivers maar kan die niet vinden voor Linux. Wel kwam ik er achter dat dezelfde chipset onder meerdere namen wordt verkocht, maar dan houdt het zo'n beetje op Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: