Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sciurius

|
Geplaatst: Vr Jan 21, 2011 1:24 pm Onderwerp: iPad |
|
|
Wat kan ik met een iPad doen als ik alleen Linux computers heb?
Ik hoor steeds dat je een Windows PC of Mac nodig hebt voor de iPad.
Wie weet raad? |
|
Terug naar boven |
|
 |
quick30

|
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Za Jan 22, 2011 11:32 am Onderwerp: |
|
|
Zou je die 2e url willen fixen? |
|
Terug naar boven |
|
 |
quick30

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Zo Jan 23, 2011 3:25 am Onderwerp: |
|
|
op het werk hebben we een ipad, en dat apparaat doet bij de eerste start helemaal niks totdat je hem op een pc of laptop met itunes hebt aangesloten. Pas nadat hij via itunes gesynchroniseerd is laat de ipad zijn werkomgeving zien en kan hij gebruikt worden.
Voor zover ik kan beoordelen loopt alles wat de ipad doet via itunes, dus zonder dat programma heb je er weinig aan. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
quick30

|
Geplaatst: Zo Jan 23, 2011 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
Het activeren kun je ook in de winkel laten doen. Tenminste dat heb ik op enkele plekken op internet gelezen.
Verder weet ik niet welke versie van itunes je nodig hebt. Misschien kan dat dan nog via Wine o.i.d.? _________________ started with linux: 07-2006 Acer extensa 5220 (tele2) Suse 11.2 http://img154.exs.cx/img154/1150/jesus3df.jpg
http://counter.li.org. #424925 |
|
Terug naar boven |
|
 |
nomko

|
Geplaatst: Ma Jan 24, 2011 9:04 am Onderwerp: |
|
|
Rinse schreef: | op het werk hebben we een ipad, en dat apparaat doet bij de eerste start helemaal niks totdat je hem op een pc of laptop met itunes hebt aangesloten. Pas nadat hij via itunes gesynchroniseerd is laat de ipad zijn werkomgeving zien en kan hij gebruikt worden.
Voor zover ik kan beoordelen loopt alles wat de ipad doet via itunes, dus zonder dat programma heb je er weinig aan. |
Met andere woorden: Apple weet precies wat je wel/niet doet met dat apparaatje. Hulde aan het Stalinistische bedrijf genaamd Apple!! Laten jullie je nu echt door Apple bepalen wat jullie wel/niet met dat apparaat mag doen?? Ik koop nooit producten van Apple om de reden dat ik zelf wil bepalen wat ik wel/niet doe met mijn gekochte apparaat. Ik laat me na aanschaf niet bepalen door wie dan ook wat ik wel/niet mag doen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Ma Jan 24, 2011 1:33 pm Onderwerp: |
|
|
Ach, ik heb een palmpilot, en die werkt ook slecht met linux omdat palm geen synchronisatiesoftware voor linux schrijft en de linux-alternatieven geen stabiele oplossing bieden (als in: dat het bij wisselen van distributies/softwareversies nog steeds werkt) _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Ma Jan 24, 2011 11:18 pm Onderwerp: Synching met Palm |
|
|
Rinse schreef: | Ach, ik heb een palmpilot, en die werkt ook slecht met linux omdat palm geen synchronisatiesoftware voor linux schrijft en de linux-alternatieven geen stabiele oplossing bieden (als in: dat het bij wisselen van distributies/softwareversies nog steeds werkt) |
Huh? Ik heb een Palm V en ik synch al vele jaren, stabiel en zonder problemen, met JPilot. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Ma Jan 24, 2011 11:25 pm Onderwerp: |
|
|
nomko schreef: | Laten jullie je nu echt door Apple bepalen wat jullie wel/niet met dat apparaat mag doen? |
In praktijk lijkt het mee te vallen. Je moet initieel activeren (net zoals zoveel soft- en hardware) en daarna kun je doen wat je wilt. Maar net zoals je met een wasmachine enkel kunt wassen en centrifugeren is de functionaliteit van de iPad begrenst. Ruim, maar begrenst.
Er zijn apps die om de haverklap allerlei gegevens doorgeven maar dat ligt aan de apps, het is je eigen keuze om die te (willen) draaien.
Ik zou hem willen gebruiken voor het lezen van ebooks. Die zijn te downloaden via de web browser en met verschillende apps naar keuze te lezen. Totaal geen bemoeienis van Apple.
Maar je moet niet denken dat het een computer is waarmee je van alles kunt uithalen, dat is de veelgemaakte denkfout.
En ja, ik prefereer het eerste en beste goede alternatief zodra dat er is... maar ik ga geen half jaar meer wachten. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Di Jan 25, 2011 12:55 am Onderwerp: |
|
|
nou, bij die ebooks moet je dus kijken of de ipad die alleen via itunes accepteert of ook bijv. via usb.
de ipad wordt door de pc wel gezien als usb mass storage, dus je kunt ook buiten itunes om foto's van de ipad halen of er op zetten.
wat ebooks betreft, ken een grote applefan (die ook veel met linux doet), en die gebruikt ondanks zijn ipad toch nog een kindle als reader.
Schijnt toch beter te bevallen. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Di Jan 25, 2011 1:04 am Onderwerp: |
|
|
ik kon mijn palm ook synchroniseren met jpilot, maar op opensuse 11.3 ziet jpilot hem niet.
op vorige versies was het een gemier om hem aan de praat te krijgen, dus wie weet moet ik nog wat verder graven.
het gaat iig niet echt van harte en zit bijv. ook niet mooi geintegreerd in de rest van de desktop. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Di Jan 25, 2011 9:05 am Onderwerp: Palm synch |
|
|
Evolution heeft integratie met Palm synch, en ik dacht dat KDE ook zoiets had (kdepim of zo). Ik heb ze nooit gebruikt dus ik kan er verder niets over zeggen.
Praktische en nuttige ondersteuning voor JPilot en synch problemen op http://lists.jpilot.org/mailman/listinfo/jpilot . |
|
Terug naar boven |
|
 |
quick30

|
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Za Jan 29, 2011 1:41 pm Onderwerp: |
|
|
Goed tip. Lijkt me nog niet helemaal rijp (ventilator!? 3 uur batterij?) maar hopelijk is er medio dit jaar meer van dit soort verkrijgbaar. |
|
Terug naar boven |
|
 |
quick30

|
|
Terug naar boven |
|
 |
quick30

|
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2011 10:37 am Onderwerp: |
|
|
Enge ontwikkelingen, inderdaad... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Ma Feb 07, 2011 2:38 am Onderwerp: Re: Palm synch |
|
|
sciurius schreef: | Evolution heeft integratie met Palm synch, en ik dacht dat KDE ook zoiets had (kdepim of zo). Ik heb ze nooit gebruikt dus ik kan er verder niets over zeggen.
Praktische en nuttige ondersteuning voor JPilot en synch problemen op http://lists.jpilot.org/mailman/listinfo/jpilot . |
kde heeft kpilot, maar die ligt momenteel op zijn rug. kpilot kan bijv nog steeds niet overweg met wisselende ttyUSB* en de aangedragen workarounds werken niet met de huidige generatie kernels.
jpilot blijkt daar wel op ingesteld en na een wijziging werkt die nu wel.
toch werkt jpilot niet van harte: programma bevriest soms bij benadering van pilot, integreert volgens mij niet met externe agenda's en doet moeilijk over het synchroniseren van dezelfde gegevens tussen meerdere pilots.
Evolution geprobeerd, en die doet precies wat ik wil, dus die gaat het worden.
Nu firefox nog vertellen dat agendapunten die via gmail binnenkomen naar evolution moeten gaan ipv naar kontact. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Ma Feb 07, 2011 1:58 pm Onderwerp: Re: Palm synch |
|
|
Rinse schreef: | Evolution geprobeerd, en die doet precies wat ik wil, dus die gaat het worden. |
Ik heb Evolution al lang niet meer geprobeerd. Ondersteunt die datebook archivering? Hiermee bedoel ik dat ik de voorbije jaren van mijn palm kan gooien terwijl ze wel in Evolution zichtbaar blijven? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|