AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Forum opdoeken en samengaan met nedlinux.nl?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Linux algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Moet dit forum samen gaan met nedlinux.nl?
Ja, natuurlijk
27%
 27%  [ 5 ]
Nee, natuurlijk niet
55%
 55%  [ 10 ]
Ach, wat maakt het uit
16%
 16%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 18

Auteur Bericht
p23ql5m02

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 9:51 am    Onderwerp: Forum opdoeken en samengaan met nedlinux.nl? Reageren met citaat

Hi,

misschien krijg ik nu heel "alleslinux" over me heen maar toch probeer ik het:

Is het geen verstandig idee om dit forum op te doeken en te laten samengaan met http://forum.nedlinux.nl/?

Waarom:
- twee fora voor het kleine nederlandse taalgebied is wat veel
- ik kom dezelfde moderators tegen
- alles op een plek, dus makkelijk zoeken, antwoorden, meer lezer die je vraag kunnen beantwoorden

Groet, Ronald
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
fietser

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 11:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Alles op een plek klinkt op zich mooi.
Die van Computer!Totaal , linuxdocs en Ubuntu er ook maar bij.
Maar, dat het dan:

Citaat:
dus makkelijk zoeken, antwoorden, meer lezer die je vraag kunnen beantwoorden

Het zoeken blijft net zo.
Je hebt wel een grotere bak met "zoekhits" op die ene forum.
Dat er meer lezers komen betwijfel ik.

Maar misschien is het beter, voor de organisatie's de de kosten dragen voor het gratis forum gebruik.
Deze gaan delen, door gezamenlijk een forum op te zetten.
En de besparingen dan weer uitgeven aan een vette Linux partie.

Het zelfde geld trouwens ook voor de linux wiki's in het nederlands.
BV NedDoc Wiki met Linupedia en Wiki.linuxdocs.

Laten we met ze alle er iets mooi's van maken
Groeten.
pam
Crewlid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 11:42 am    Onderwerp: Re: Forum opdoeken en samengaan met nedlinux.nl? Reageren met citaat

p23ql5m02 schreef:

Vind je?
Dan ben je vast niet op de hoogte van het feit dat er meerdere nederlandstalige ubuntu forums zijn Wink

Het grappige is dat ik op nedlinux juist weer heb gelezen dat sommige mensen liever zien dat de beginners hierheen komen, om het niveau daar wat hoger te kunnen houden.

Ik vind het in elk geval niet echt een interessant plan. Waarom?

- groter is niet per definitie beter (als dat zo zou zijn, kun je beter got voorstellen).
- verschillende forums hebben verschillende sferen, niet iedereen voelt zich overal thuis.
- dit forum heeft genoeg gebruikers die actief zijn.
- makkelijk zoeken -> google, dan kom je vanzelf bij het juiste forum terecht.
- nog een hoop andere redenen die ik niet nu direct kan bedenken...
Terug naar boven
Rinse
Crewlid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 12:21 pm    Onderwerp: Re: Forum opdoeken en samengaan met nedlinux.nl? Reageren met citaat

ik kan er wel tien opnoemen die over Linux gaan Smile

ik kom dezelfde moderators tegen
klopt, maar dat geldt voor meerdere fora.
zo ben ik moderator bij nedlinux, alleslinux en computertotaal.
Ik had op nog meer fora moderator kunnen zijn, maar die aanvragen heb ik destijds afgewezen.

overigens is die overlap vrij normaal in linux-land, zo vertaal ik software voor kde, gnome, opensuse, mandriva, pardus, ubuntu en pc-bsd.

Tja, dat concureert ook met elkaar Smile

- alles op een plek, dus makkelijk zoeken, antwoorden, meer lezer die je vraag kunnen beantwoorden

klinkt logisch, maar in de praktijk werkt het niet zo.
Een forum heeft vaak een bepaalde sfeer, waardoor de een zich beter thuisvoelt op het ene forum als op het andere.
Verder zijn er fora waar je zelfs op de eenvoudigste vragen uitgebreid antwoord krijgt, terwijl je met diezelfde vraag op andere fora juist wordt weggejaagd..

Om diezelfde reden zie je ook veel verschillende linux-distributies: de een voelt zich thuis bij opensuse, de ander heeft lever gentoo...

Laatst aangepast door Rinse op Wo Mrt 12, 2008 3:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Ben

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 3:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sluit mij helemaal bij Rinse, Fietser & Pam aan.

Het is wel prettig om forums te hebben die onderling iets verschillen.
Alles bij elkaar wordt een beetje een hooiberg met de bekende speld.

Nedlinux en alleslinux zijn meer voor de algemene linux vragen, veel andere doen het distro specifiek.
Dat is toch net iets handiger.
Ja, ik ben er op nedlinux en alleslinux, en je ziet ook dat er onderling een klein verschil is.
nedlinux is wat serieuzer en alleslinux kent wat meer humor vind ik.
Terug naar boven
kihid

BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2008 12:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als hij wat langer op beide forums was, zou hij weten dat het een absurd idee is en had het topic niet geplaatst.

Iemand die slecht 10 berichtjes heeft gepost heeft totaal geen idee van wat er zoal speelt op beide forums.

Evil or Very Mad
OS: Ubuntu Jaunty & Karmic and Arch, Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
mrleejohn

BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2008 9:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach... ik vind dat veel fora vaak lange perioden hebben dat er erg weinig gebeurt. Fusies van fora kan een goede zaak zijn. Maar er moet niet 1 nl-forum komen. Dan is de vrijheid weg.

Wat helaas wel vaak gebeurt is dat vaak een forum wegkwijnt en er niets meer gebeurt. Uit trots wil men niet fuseren en sluit nog eerder het forum. Zo is nl.linux.org ook helemaal verschrompeld. En hun forum al jaren geleden. Jammer dat het zo moet lopen... voor hen was een stukje fusie een goede zaak geweest.
quick30

BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2008 8:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat fuseren van niet goed lopende forums (of fora?) is geen slecht idee. Ik heb zelf het idee dat dit forum langzaam maar zeker steeds meer bezocht wordt.

Dat mensen op een forum liever zien dat beginnende linux gebruikers opkrassen naar een ander forum is nogal bekrompen. Je hoeft mensen niet te helpen op een forum.

Als je een forum wilt hebben met non-linux-beginners kunnen die mensen dan niet beter een forum starten dat op een site staat zoals www.linuxmeester.nl (zelf verzonnen).
http://counter.li.org. #424925
Terug naar boven
Rinse
Crewlid

BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2008 11:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

quick30 schreef:

Als je een forum wilt hebben met non-linux-beginners kunnen die mensen dan niet beter een forum starten dat op een site staat zoals www.linuxmeester.nl (zelf verzonnen).

Tja de naam doet er eigenlijk niet toe Smile

In ieder geval is dit geen forum met uitsluitend experts: elke beginner is meer dan welkom hier.
pam
Crewlid

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 3:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Rinse schreef:

In ieder geval is dit geen forum met uitsluitend experts: elke beginner is meer dan welkom hier.

Inderdaad, en dat willen we graag zo houden Wink

Overigens moeten we echte experts niet verwarren met omhooggevallen elitaire types die zichzelf veel te serieus nemen, en niet meer kunnen herinneren dat ze zelf ooit eens ergens zijn begonnen...

quick30, toen ik hier voor het eerst kwam werd het steeds drukker, maar dat is een tijdje later flink ingezakt nadat een aantal mensen weggingen.
Maar persoonlijk vind ik dat er genoeg leven is hier Smile
Terug naar boven
mrleejohn

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 11:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kunnen vinden van je antwoorden op 1 forum is onzin. Dat is zoiets als dat je maar op 1 plaats documentatie zou moeten neer zetten over Linux-gerelateerde onderwerpen.

Ik kan me wel indenken dat nieuwkomers raar aankijken tegen het feit dat op nogal wat fora dezelfde moderators zitten. Vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar, maar goed. Ik ben ook een tijdje mod geweest bij 2 fora, maar na een paar jaar vond ik dat mijn weldoenende taak wel door iemand anders overgenomen mocht worden. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er geen genoeg van kunt krijgen. Staat tegenover dat er ook veel dezelfde posters zitten.

Ik geloof dat hiermee alle punten van de poster zijn behandeld Wink
richardst

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 11:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Samenvoegen van Fora.. soms beter, soms niet
na uitvoerig (eerst als gast) het forum doorspit te hebben naar antwoorden op mijn probl... ehh uitdagingen, ben ik (als nieuwkomer) mij meer thuis gaan voelen op dit forum dan op netlinux.
het is hier, naar mijn mening, veel persoonlijker.
op dit forum komt het allemaal wat "huislijker" over, degenen die weten waar het om draait in linux (welke distro dan ook) kan zich "verlagen" tot het niveau van de vragensteller, en help deze dan in eem makkelijke taal.. iets wat ik op netlinux niet zo ervaar.

zo kan ik een makkelijk voorbeeld geven van een antwoord dat ik van Rinse kreeg, dat antwoord heeft mij aan het denken gezet, en ik heb mede door zijn antwoord weer het volle vertrouwen in Linux terug gekregen.
ik weet dat ik nog een heleboel moet leren, maar het begin is nu goed gezeteld.

daarom ben ik van mening dat diot forum gewoon moet blijven zoals het is, een thuishaven voor beginners en gevorderden, een persoonlijk contact tussen helpers en hulpbehoevenden, makkelijke omschrijvingen in uitleg is, voor velen die de verschillende distro's willen leren kennen en hun kennis uit willen breiden, een pro.

uit ervaring, migratie met andere fora, weet ik dat men een hoop kan "kapot" maken.
veel fora leden zullen andere fora gaan zoeken omdat zij deze dingen.missen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
mrleejohn

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 11:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Net Rinse kom je overal tegen... hehe. Men noemt hem ook mr Anywhere. Nou ja... had gekund (of mr appelstroop (uitleg?)) Wink
kihid

BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 2:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

mrleejohn schreef:
Net Rinse kom je overal tegen... hehe. Men noemt hem ook mr Anywhere. Nou ja... had gekund (of mr appelstroop (uitleg?)) Wink

Voor de Limburgers behoefd "Rinse" geen uitleg. Mr. Green Mr. Green
Terug naar boven
Ben

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 12:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach het is net als met auto's.
Die krengen zijn er om je te brengen van A naar B of Z.
Dus kan het net zo goed 1 merk zijn.
Maar wat hebben wij toch een keuze.
Iedereen vind zijn merk het beste en wil niet anders.
Ik vind keuze uit meer dan 1 altijd wel aan te raden.
Of weet geen keuze te maken en gebruik er meer, OpenSUSE, Gentoo en Mac.
Terug naar boven
p23ql5m02

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 5:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja,

I dacht het wel, beetje als vloeken in de kerk, moet je ook niet doen.

Om dit af te sluiten toch een korte reactie op jullie globale lijn:

- keuze vrijheid: er is pas keuze vrijheid als er ook echt een onderscheid is, en daar mist het volgens mij nou net aan. Een vergelijking met distro's gaat niet op omdat daar het onderscheid er inderdaad wel is.

- voor beginners: beide fora hebben een beginners-sectie. En het lijkt me juist voor de echte beginner nou net lastig dat er twee verschillende fora zijn, beide nederlands, beide voor beginners, beide voor linux-algemeen. Leggen jullie het hem uit?

- makkelijk zoeken: ik zou juiste beginners NIET willen adviseren om op google te zoeken maar juiste WEL ergens op een beginners-forum

- sfeer, humor: voor een gezellige mop ga ik wel naar het cafe. Smile

En oja, die opmerking over het aantal posting van mij vind ik echt beneden alle peil. Over het wegjagen van bezoekers gesproken.
Terug naar boven
pam
Crewlid

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 7:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

p23ql5m02 schreef:

- voor beginners: beide fora hebben een beginners-sectie. En het lijkt me juist voor de echte beginner nou net lastig dat er twee verschillende fora zijn, beide nederlands, beide voor beginners, beide voor linux-algemeen. Leggen jullie het hem uit?

Wat valt er uit te leggen?
Je moet niet vergeten dat de ene beginner de andere niet is, sommige beginners zijn bijvoorbeeld erg technisch begaafd of gewoon erg zelfstandig.
Sowieso ben ik nog steeds van mening dat je voor linux op zijn minst interesse moet hebben in computers (tenzij, je zoals mijn ma en mijn vriend, iemand hebt om de problemen op te lossen)
Laten we dus niet, zoals bij microsoft, er standaard van uitgaan dat gebruikers niets kunnen/snappen Wink

Citaat:
- makkelijk zoeken: ik zou juiste beginners NIET willen adviseren om op google te zoeken maar juiste WEL ergens op een beginners-forum

Je sluit jezelf dan wel heel erg af van de grote hoeveelheid info die niet op forums aanwezig is.
Ervaring leert ook dat mensen die niet van google houden, zelden ook de zoekfunctie van een forum gebruiken.

Citaat:
- sfeer, humor: voor een gezellige mop ga ik wel naar het cafe. Smile

Jij wel ja, maar hoe zit het met mensen die niet van cafe's houden? Wink
Het lijkt hier veelal aan te komen op jouw persoonlijke voorkeuren.
Terug naar boven
Rinse
Crewlid

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 11:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

p23ql5m02 schreef:

En oja, die opmerking over het aantal posting van mij vind ik echt beneden alle peil.

Mja, als nieuweling tegen mensen die hun tijd en energie in een forum steken zeggen dat ze de boel net zo goed kunnen opdoeken is ook vrij laag vind ik.

Citaat:

Een vergelijking met distro's gaat niet op omdat daar het onderscheid er inderdaad wel is.

Valt ook mee hoor: vrijwel alle distributies gebruiken dezelfde linux-kernel met GNU Userland, hebben Xorg als X-server, KDE, Gnome of beide als grafische omgeving, leveren nagenoeg hetzelfde pakket aan software mee, meesten zijn rpm of deb-gebaseerd qua pakketsysteem, vrijwel elke distributie kent een gecentraliseerd softwaresysteem waarbij je met een commandoregel of een menugestuurde GUI software kunt installeren, etc. etc.

Voor de doorgewinterde linux-gebruiker is er inderdaad genoeg onderscheid, maar ik denk dat een beginner die wat rondklikt in een aantal linux-installaties (en dus feitelijk rondklikt in kde/gnome) amper onderscheid opmerkt.

Zo ook met fora: jij als nieuweling merkt wellicht geen verschil, maar voor de doorgewinterde poster is die er wel degelijk.

En net zoals het samenvoegen van distributies zal leiden tot verlies van gebruikers zal het samenvoegen van fora leiden tot verlies van posters.

Daarnaast zijn er volgens mij een stuk of 15 linux-fora. Allemaal op 1 hoop gooien?
kihid

BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 12:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

p23ql5m02 schreef:

En oja, die opmerking over het aantal posting van mij vind ik echt beneden alle peil. Over het wegjagen van bezoekers gesproken.

Als jij als serieuze forumbezoeker wat rond had gekeken op de beide genoemde forums, had je ontdekt dat diezelfde mensen die op de beide forums ZEER actief zijn en met HART en ZIEL proberen mensen te helpen, zeer in het bijzonder de "beginners" met steeds weer dezelfde vragen.
Deze worden steeds weer vakkundig en begripvol uitgelegd zonder woorden als "RTFM" wat je op andere fora wel regelmatig tegenkomt.
En dan kom jij met de opmerking "Is het geen verstandig idee om dit forum op te doeken" .

Dat bedoel je zeker met "echt beneden alle peil".

Verder geen commentaar meer mijnerzijds.
Exclamation
Terug naar boven
mrleejohn

BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 9:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Btw... er zijn op dit moment 6 mensen die niet vinden dat het forum moet opdoeken.... en er zijn er 6 die vinden van wel of maakt niet uit.

Zo kun je het ook bekijken Wink
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Linux algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: