AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

vragen over Linux kernels en Pipelight

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
klodderzout

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2016 6:16 pm    Onderwerp: vragen over Linux kernels en Pipelight Reageren met citaat

Hallo best forum,

Mijn naam is Ben 57 jaar oud en altijd bereid om iets verder te kijken dan wat er al is.
Sinds kort ben ik overgestapt van Windows 7 naar Linux Mint 17,3 Rosa Cinnamon 32-bit

Ik moet zeggen dat ik prettig verrast ben en dat ik met veel plezier dit systeem aan t ontdekken ben.

Maar zoals elke nieuwe gebruiker, heb ik een aantal vragen en die ga ik stellen in de hoop dat er iemand van het forum mij een antwoord kan geven of tenminste in de goede richting kan wijzen.

Met update beheer was t een fluitje van een cent en gevoel van veiligheid, om de pakketten te installeren. Nu kom ik ook een ander onderdeel tegen in Linux genaamd: Synaptic pakketbeheer

vraag: Is dit net als Update beheer? Dus zijn dit ook veilige pakketten die je kunt installeren?
Daar zie ik bv. Staan nieuwe versie Linux firmware
Moet/kan ik deze gelijk installeren?

Verder als ik oude Linux kernels wil verwijderen,kom ik wel in dat scherm. Er staan er minstens 20 in! Als ik 1 kernel selecteer,staat er alleen optie: installeren. Maar ik wil de rest verwijderen!
Is dat verstandig om te doen?
Verder welke kan je het best verwijderen? Waar reparatie of regressie of beide achter staat?

Nu ik toch aan t vragen ben. Ik wil graag Ziggo en Netflix installeren op mijn laptop. Daarvoor heb ik Silverlight nodig. Nu heb ik gelezen en gevonden dat Pipelight een goed alternatief is.

Nu heb ik Pipelight ge´nstalleerd via de Terminal. Nu heb ik op desktop een icon Netflix en werkt prima. Maar bij Ziggo sport live blijf ik problemen houden. Ik kan wel een samenvatting zien , maar niks live! Dan vraagt die weer om Silverlight! Na lang zoeken vond ik dan twee add-ons die dan in staat moeten zijn om Ziggo site te laten denken dat het een Windows systeem is, dat lijkt niet te werken,of ik doe als beginneling iets fout!

Na verder zoeken en lezen zag ik ook de mogelijkheid om een virtual box aan te maken,maar ik zou liever toch een oplossing hebben zodat ik Pipelight kan blijven gebruiken.

Nu best een hoop vragen en ik hoop van ganser harte dat iemand dit voor mij kan beantwoorden of zoals eerder gezegd mij in de juiste richting kunnen wijzen.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank

Ben
klodderzout

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2016 4:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi forum,
Jammer dat ik me eigen post moet beantwoorden met een vraag.

Helemaal niet een begin van een antwoord gehad of mij t idee gegeven dat ik welkom op dit forum ben.

Ik wacht dit nog even af en wens jullie nog een fijn weekend
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: